Beneficiile pentru sanatate ale apei

Specialistii recomanda macar 2 l de apa zilnic pentru adulti, chiar mai multa in conditii de efort sustinut sau caldura. In continuare, vei afla motivele pentru care trebuie sa iti asiguri un consum optim de apa, chiar daca nu resimti senzatia de sete; aceasta intervine atunci cand organismul incepe sa resimta efectele deshidratarii.

  1. Accelereaza metabolismul: apa transporta oxigen, nutrienti si alte substante biologice in anumite parti ale corpului; de asemenea, sustine eliminarea toxinDrink-More-Water-Infographicelor, a celulelor moarte si deseurilor
  2. Apa are efecte benefice asupra mentinerii elasticitatii pielii, intarziind aparitia ridurilor
  3. Ajuta la eliminarea toxinelor prin transpiratie si urina ; totodata, daca bem apa pura, evitam depunerile in rinichi
  4. Imbunatateste digestia: organismul foloseste saliva la descompunerea alimentelor si a lichidelor si dizolva elementele nutritive, mineralele.
  5. Mentine masa musculara si favorizeaza rezistenta la efort, intarziind aparitia oboselii: apa te ajuta sa fii mai alert si sa te concentrezi pentru mai multa vreme
  6. Previne aparitia durerilor de cap: creierul este format din 90% apa; daca nu furnizezi suficienta apa corpului tau, acesta nu va functiona la parametrii optimi si vei avea migrene
  7.  Sustine procesul de pierdere in greutate, reducand senzatia de foame si de stomac gol; practic, un regim alimentar combinat cu o hidratare corecta si un program de fitness te ajuta sa ajungi la greutatea optima.
  8. Scade riscul de a dezvolta cancer si previne aparitia bolilor cardiovasculare: in urma studiilor , s-a demonstrat ca o cantitate sanatoasa de apa poate reduce riscul aparitiei cancerului vezicii urinare si a colonului si ajuta la hidratarea adecvata a sistemului cardiovascular
  9. Te fereste de dureri articulare si crampe musculare: apa pastreaza umede tesuturile corpului si actioneaza ca lubrifiant si tampon pentru articulatii.
  10. Dacă nu bei suficientă apă, fluidele din interiorul organismului vor intra într-un dezechilibru, ceea ce poate duce la retenţia de lichide, creştere neaşteptată în greutate şi pierderea senzaţiei de sete. Remediul în cazul acesta este să încerci să ajungi la un nou „punct culminant”.

In concluzie, trebuie sa bem mai multa apa pura, cu un continut scazut de nitrati  si trebuie sa facem orice ca sa ne aducem aminte de asta: mementouri pe telefon, sa punem cate un pahar de apa in locurile esentiale( noptiera, birou etc). Cu timpul, ne vom obisnui si nu ni se va mai parea deloc dificil se ne asiguram un consum optim de apa pentru organism.

 

 

 

 

 

Surse: Stayinghealthy.org